loading...
معرفی کنسول های بازی روز دنیا
مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


کنسول بازی نیتندو Wii U به تازگی وارد بازار شده و این شرکت امیدوار است بار دیگر بتواند موفقیت کنسول قبلی را تکرار کند. می دانیم شرکت های سازنده کنسول معمولا در مورد سخت افزار آنها اطلاعات زیادی منتشر نمی کنند. در این میان یک هکر توانسته کنسول را هک کرده و مشخصات سخت افزاری کنسول وی یو را اعلام کند.

بر این اساس کنسول جدید نیتندو دارای یک پردازشگر ۳ هسته ای است که هر هسته با سرعت 1.2GHz کار می کند. کافی است این سرعت را پردازشگر کنسول Xbox 360 یا پلی استیشن 3 مقایسه کنید که سرعت هر هسته آنها 3.0GHz است.

در کنار آن سرعت پردازش گرافیکی هم 549MHz تعیین شده. اینها نشان می دهد که شرکت نیتندو در محصول جدیداش تاکید زیادی روی طراحی خود کنسول، لوازم جانبی و کاهش مصرف انرژی داشته و تمرکز آن روی سخت افزار قدرتمند نبوده است.

البته معمولا طرفداران این کنسول به دنبال سخت افزار قدرتمند نیستند و این شرکت نوع دیگری از بازی ها را هدف گرفته است.

در عین حال می توانیم مشخصات سخت افزاری کنسول جدید را ناامید کننده بدانیم. چرا که نسل جدید کنسول بازی نیتندو از نظر سخت افزاری نسبت به کنسول هایی چند سال است در بازار هستند ضعیف تر است. حداقل این انتظار وجود داشت که نیتندو Wii U نسبت به کنسول های فعلی کمی قدرتمند تر باشد.

در نهایت زمان مشخص خواهد کرد که سیاست کاری نیتندو چقدر سبب محبوبیت و موفقیت آن در میان علاقمندان بازی خواهد شد.

 

مهتاج بازدید : 6 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

در حالی که همه منتظر شنیدن اخباری از ایکس باکس ۷۲۰ هستند، خبری توجه همگان را جلب کرد، تبلت ایکس باکس سِرفیس در راه است. با توجه به اخباری که از منابع متعدد به دست سایت The Verge رسیده نمایان می‌کند که غول نرم افزاری در حال برنامه ریزی‌های سخت افزاری اولیه برای «ایکس باکس سِرفیس» است. به لطف اطلاعاتی که در ماه ژوئن بعد از زمان معرفی سرفیس آرتی و پرو لو رفت، حالا می‌دانیم که ایکس باکس سرفیس در واقع یک تبلت بازی ۷ اینچی است. محصولی که احتمالا هم اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی پیاده سازی است.

ایکس باکس سرفیس به احتمال زیاد مجهز به پردازشگر ARM سفارشی به همراه رم با پهنای باند بالا خواهد بود که به طور خاص برای بازی طراحی شده. البته این مشخصات می‌تواند تغییر کند و جای خود را به اینتل SoC بدهد چرا که ایکس باکس سرفیسبه طور مستقل در حال توسعه معماری سخت افزاری خاصی است. این تبلت روی نسخه کاملی از ویندوز ۸ اجرا نخواهد شد، بلکه نسخه سفارشی ویژه ی کرنل ویندوز ۸ برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. این تبلت ممکن است عملکرد‌هایی که در دیگر تبلت‌ها مشاهده می‌شود را پشتیبانی کند، اما تمرکز بر روی قابلیت‌های بازی است.

مایکروسافت فرایند تولید مخفی برای سخت افزار‌های تبلت سرفیس دارد و از شرکای تجاری که به طور سنتی در تولید ایکس باکس همراه ش بودند جدا شده است. به ما گفته شده که تبلت ایکس باکس سرفیس به احتمال زیاد در همان کارخانه تولید خواهد شد، اما «ایکس باکس ۷۲۰» کنسولی است که در مقادیر انبوه توسط شرکت‌هایی مانند پگاترون و فاکسکان تولید خواهد شود.

این موضوع را هم فهمیدیم که ایکس باکس سرفیس در دفاتر سیلیکون والی(Silicon Valley) مایکروسافت در حال توسعه یافتن است. غول نرم افزاری به تازگی ساختمان مربوط به ایکس باکس را قفل کرده، و دسترسی کارکنان شرکت به بخش کسب و کار سرگرمی‌ها را نیز محدود کرده است. قفل کردن به احتمال زیاد مربوط به افزایش آزمایش‌های مایکروسافت روی تبلت است، البته راه برای تیم‌های ساخت بازی و نرم افزار ایکس باکس باز است.

باید انتظار داشته باشیم تبلت ایکس باکس سرفیس را قبل از رسیدن کنسول بازی «ایکس باکس ۷۲۰» ملاقات کنیم که در سال آینده از راه می‌رسد. مایکروسافت می‌گوید به شایعات و حدس و گمان‌ها توجه نمیکند و فقط کارش را انجام می‌دهد.

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

سونی رسما به تازگی اعلام کرده است که کنسول بازی محبوب این شرکت در سراسر جهان ۷۰ میلیون دستگاه فروخته است که نقطه عطفی در چرخه عمر این کنسول بازی به حساب می‌آید. شاید به نظرتان بیایید که مشابه این عدد را به تازگی شنیده باشید، شاید به این دلیل است که مایکروسافت در اواخر ماه اکتبر در اطلاعیه ای اعلام کرد که ایکس باکس ۳۶۰، ۷۰ میلیون دستگاه فروخته است. در هر دو مورد، این اعداد واقعاً قابل توجه است، اما باید توجه داشته باشید که سونی یک سال بعد از مایکروسافت گام بر این عرصه نهاد.

نظر شما در این مورد چیست؟ ایکس باکس ۳۶۰ دارید یا پلی استیشن ۳ و یا اصلا در حال برنامه ریزی برای ایکس باکس ۷۲۰ و پلی استیشن ۴ هستید؟

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت اپل را همه ما میشناسیم. شرکتی که در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و میلیون‌ها نفر از محصولات اش استفاده می‌کنند. اپل یک ویژگی خاص دارد. در هر بازاری که تا به حال به آن وارد شده موفق بوده است. اما واقعاً چرا اپل به دنیای بازی‌ها وارد نمیشود؟

پلت فرم IOS اپل جالب و طرفداران زیادی دارد و در بازار گوشی‌های هوشمند نیز یکی از محبوب ترین‌ها است. برای سالها، مشتریان آیفون، آیپد و آیپاد خود را به عنوان یک وسیله بازی قلمداد می‌کردند، نه اینکه این محصولات کارایی‌های دیگری نداشته باشند بلکه در زمینه گیم پلی یک وسیله استثنایی به شمار می‌آید. با هر بار بروز رسانی و بهبود سخت افزار‌ها نیز توسعه دهندگان دست به کار می‌شوند و بازی‌های جدیدی  می‌نویسند.

و در عین حال، اپل کمی‌به این موضوع اذعان کرده است. هر ساله در کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان، اپل کمپانی‌های بازی ساز را به روی صحنه دعوت می‌کند تا خلاقیت‌های جدیدشان را در زمینه جدیدترین بازی‌های IOS نشان دهند. اما اپل در نمایان کردن خود به عنوان یک رهبر بازی خودداری می‌کند. اما در عوض، به سادگی اجازه می‌دهد که توسعه دهندگان بدون هیچ دخالت شرکت بر روی محصولات موفق عمل کنند. البته شاید با یک اشتباه روبرو باشیم. اپل در حال تبدیل شدن به یک شرکت بازی است، چه این شرکت بخواهند بپذیرد یا نه. موفقیت اپل در بازی‌های تلفن‌های همراه به راحتی می‌توانند تبدیل به موفقیت در بازار کنسول‌های بازی شود.

به این فکر کنید، هر زمان که اپل دستگاه جدیدی راه اندازی می‌کند، مشتریان به مغازه‌ها هجوم می‌برند. راه دوری نمی‌رویم، هنگامی‌که چند وقت پیش اپل مینی آیپد را معرفی کرد، تنها در مدت کوتاهی تمامی‌مدل‌ها پیش فروش شدند و موجودی انبار اپل تمام شد.

« مایکروسافت، سونی و نینتندو در سرازیری اند»

در حال حاضر، فضای بازی آماده دخالت اپل است. مایکروسافت، سونی و نینتندو در سرازیری قرار دارند، بدون آنکه تمرکز شان بر روی بهبود محصولات شان باشد. در عوض، با بروز رسانی‌های جذابی که انجام می‌دهد- احتمالا ایکس باکس ۷۲۰ و پلی استیشن ۴- مشتریان خود را حفظ می‌کنند، اما نه برای مدت طولانی. هرچه که باشد Wii U می‌تواند با ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۴ رقابت کند، اما واقعاً انتظار دارید بتواند در مقابل ایکس باکس ۷۲۰ و پلی استیشن ۴ دوام بیاورد؟

در همین حال، اپل پولش را دارد و می‌داند چگونه کاری خاص در دنیای بازی‌ها انجام دهد. این شرکت می‌تواند کنسول بازی طراحی کند که بهتر از محصولات مایکروسافت و سونی باشد که قرار است در سال آینده معرفی شوند. با میلیارد‌ها پول نقد در دست، برای این شرکت کار سختی نیست تا به کمک توسعه دهندگان محصولی را برای اولین بار در قفسه‌های فروشگاه‌ها ظاهر کند.

با این وجود، اپل بازی‌ها را نادیده گرفته است. به نظر می‌رسد این شرکت به ارائه محتوای تبلت، کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند و پخش کننده‌های موسیقی علاقه مند باشد اما نمیتواند در مورد اهمیت کنسول‌های بازی بی تفاوت باشد.

امیدواریم همه چیز تغییر کند. اپل دارای پتانسیل لازم برای تبدیل به یک رهبر در بازار کنسول‌ها است. با نام تجاری بزرگ و میلیارد‌ها دلار پولی که دارد که دارد رقابت با رقیبان کار زیاد دشواری نیست و با یک جهش می‌تواند کار را تمام کند.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

در حالیکه شایعات مبنی بر وجود كنسول های نسل بعد به اوج خود رسیده بودند، بالاخره Sony پیش قدم شد و با برگزاری نشستی مطبوعاتی، PS4 را معرفی کرد. البته این مراسم به نمایش یك سری ویدیو و كنترلر کنسول بسنده کرد و بجز مشخصات سخت افزاری آن چیز زیادی فاش نشد. پس از کنفرانس Sony شایعات و حرف و حدیث های موجود، وارد فاز جدیدی شدند و موضع گیری های بسیاری از سوی شركت های سخت افزاری و نرم افزاری پدید آمدند. بسیاری از سازندگان از قدرت PS4‌ ابراز رضایت داشته و ارادت خود را به طرق مختلف بیان می كردند، اما در مقابل، شركت هایی همچون NVIDIA در صدد تخریب این كنسول برآمدند.

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

6C7512067-xbox-one-kenreck-5.blocks_desktop_large

مایکروسافت در خبری که چندان هم باعث شگفتی کسی نشده است رسما تایید کرد که کنسول نسل بعدیش یعنی Xbox One دارای region-locked یا همان قفل منطقه ای می باشد. این یعنی این که شما نمی توانید بازی که برای این کنسول خریده اید را در هر منطقه ای استفاده کنید و انتظار می رود که تنها در منطقه ای که شما کنسولتان را خریده اید بازی اجرا بشود.

trans مایکروسافت : Xbox One دارای قفل منطقه ای خواهد بود

سخنگوی شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای با سایت Digital Trends تایید کرده است که کنسول Xbox One هم همان سنت قفل منطقه ای را ادامه می دهد که بیش از این در  Xbox و Xbox 360 شاهدش بوده ایم :

  به مانند صنعت فیلم و موسیقی ، بازی ها هم باید قبل از این که برای فروش گذاشته بشوند از دستور عمل های نظارتی خاص کشورها پاک بشوند.

وی ادامه داده است :

ما پیروی از این دستورات را هم با شرکای خودمان در Xbox One ادامه خواهیم داد.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که از چنین روشی استفاده می کند چرا که تمامی کنسول های نیتندو نیز تا به امروز قفل منطقه ای شده اند. PSOne و PS2 نیز از چنین قفل منطقه ای استفاده می کردند اما در PS3 و Vita  خبری از چنین روشی نبوده است. اگر چه برخی از ناشران و سازندگان هم  ممکن است برای آن که بخواهند مزیت هایی بر روی بازی هایشان داشته باشند می توانند از قفل منطقه ای استفاده کنند.

در مورد این که آیا PlayStation 4 هم از چنین روشی استفاده می کند مدیر عامل کل سونی یعنی Shuhei Yoshida پاسخ روشنی نداده است و اعلام کرده است که تنها او است که جواب این سوال را خواهد داد ولی فعلا برای جواب دادن در مورد این سوال آماده نیست.

 

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


آیا آمازون در حال سخت کنسول بازی اندرویدی است ؟

از سوی آمازون به تازگی شایعاتی شنیده می شود که حاکی از آن است که این غول دنیای اینترنت، قصد دارد کنسول اختصاصی بازی خود را روانه بازار کند. این اطلاعات توسط سایت Game Informer فاش شده است؛‌ سایتی که همواره در رابطه با سخت افزار های در دست تولید، اخبار موثقی را ارائه می دهد.

اطلاعات رسیده حاکی از آن است که این کنسول بازی، بر مبانی سیستم عامل اندروید بنا شده است و آمازون قصد دارد از این طریق، از پتانسیل بالای اپلیکیشن های بازی سیستم عامل گوگل، نهایت بهره را ببرد. آنطور که شنیده شده است آمازون همچنین قصد دارد برای ترغیب کاربران این دستگاه، به صورت روزانه یک اپلیکیشن را رایگان اعلام کند.

آمازون در حال حاضر با دستگاه هایی همچون Kindle و Kindle Fire در بازار سخت افزار حضور موفقی دارد، لذا ساخت یک کنسول بازی توسط این کمپانی، چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. بازار کنسول های اندروید در حال حاضر با بازیگرانی همچون OUYA ، Nvidia's Shield و... کمی شلوغ به نظر می رسد، اما قطعا آمازون با استفاده از برند معتبر خود، به راحتی می تواند سهم قابل توجهی از مشتریان را به محصول جدیدش اختصاص دهد.

مسئولین آمازون هنوز در این رابطه اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما پیش بینی می شود این دستگاه در ماه آبان و همزمان با Black Friday، که بزرگترین حراجی سال در آمریکا به شمار می رود، روانه بازار شود.

 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 28
  • بازدید کلی : 203