loading...
معرفی کنسول های بازی روز دنیا
مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (1)

یکی از فناوری های خوبی که در نمایشگاه ای ۳ امسال در کنفراس مایکروسافت معرفی شد، Smart Glass نام داشت. این دستگاه به کاربر این امکان را فراهم می آورد که همانند یک تبلت بتواند بر روی دارایی هایش در محیط ایکس باکس ۳۶۰ و در بازی های مخصوصی که از این فناوری پشتیبانی می کنند، مدیریت کند.

طرح اصلی Smart Glass به کنترلر- تبلت های معروف کنسول نینتندو وی یو شباهت بسیار  و عملکردی مشابه دارد. توسط این تبلت می توانید از دیدن تصاویر و فیلم هایی که بر روی ایکس باکس لایو قرار گرفته اند لذت ببرید و در واقع یک صفحه نمایش همراه در کنار کنترلر اصلی بازی داشته باشید.

تاریخ عرضه این فناوری پاییز امسال معرفی شده است اما بر سر قیمت این محصول هنوز بحث هایی وجود دارد و مشخص نیست.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت Sony Computer Entertainment Japan به تازگی اعلام کرده است که قصد عرضه دسته کنترل جدید  Dualshock 3 را برای کنسول بازی این شرکت دارد. این محصول در تاریخ ۱ نوامبر عرضه میگردد که به همراه نسخه دوم بازی  Tales of Aix-Syria برای PS3 خواهد بود. دسته کنترل جدید در تعداد محدود و طرح های بدنه خاصی عرضه میگردد.

بدنه اصلی این محصول به رنگ مشکی میباشد و دارای طرح هایی به زنگ های طلایی و قرمز بر روی خود میباشد که از بازی Tales of Aix-Syria 2 الهام گرفته اند. هم چنین دارای ویژگی مخصوص به همین بازی میباشد که در هنگام حرکت در میدان نبرد مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت این دسته کنترل به همراه بازی مخصوص آن ۹۹٫۹۹ دلار میباشد. البته این بازی به صورت تک و بدون دسته نیز در دسترس خواهد بود. این دسته توسط Okumura طراحی شده است که قبلا نیز در طراحی شخصی بازی ها شرکت داشته است. این محصول فعلا در ژاپن مورد عرضه قرار میگیرد و صحبتی از عرضه جهانی آن به میان نیامده است.

مهتاج بازدید : 3 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت نینتندو یک ۳DS جدید را با نگارش XL در آمریکای شمالی و ژاپن عرضه خواهد کرد که ویژگی های متفاوتی نسبت به نسخه ی اولیه کنسول ۳DS  دارد.

این ۳DS جدید  صفحه نمایشی بزرگتر نسبت به قبل پیدا کرده است و باطری آن بزرگتر شده و مدت زمان بیشتری  می تواند کنسول را روشن نگه دارد.

بنده ی کنسول ۳DS جدید ۴۶ درصد بزرگتر شده  و صفحه نمایش آن ۹۰ درصد افزایش یافته است. زندگی کنسول نیز به دلیل اینکه باطری بزرگتری برای آن در نظر گرفته اند بهبود یافته است و می تواند بین ۳و۵ تا ۶٫۵ ساعت به فعالیتش در حالت عادی ادامه دهد.

اگر بازیکن بخواهد بازی های عادی بدون در نظر گرفتن قدرت سه بعدی را بازی کند مثلا بازی های DS و بازی های قدیمی،‌این زمان  به ۶ الی ۱۰ ساعت نیز خواهد رسید.

۳DS جدید یا همان ۳ds XL در روز ۲۸ ژانویه در  رنگ های متفاوت سیاه و نقره ای  و قرمز در ژاپن عرضه می شود. نگارش آمریکایی این ۳DS جدید نیز در روزر ۱۹ اوت خواهد بود و با رنگ های آبی و قرمز عرضه خواهد شد.

این کنسول ۳DS جدید با یک کارت حافظه ی SD بزرگتر از قبل خواهد آمد و بازیکن ها با پرداخت ۲۳۵ دلار می توانند این کنسول همراه با صفحه نمایش بزرگتر را خریداری کنند.

تاریخ نگارش ژاپنی بازی سوپر ماریو بروز سه بعدی با انتشار ۳DS جدید بر هم منطبق هستند و در یک روز این اتفاق خواهد افتاد( در آمریکا و آسیا).

هر دو ی این محصولات در فروشگاه خردفروشی و هم در فروشگاه نینتندو و E-shop به فروش خواهد رفت. نسخه های متفاوت از سری Super Smash Bros نیز توسط نامکو برای دو کنسول وی و ۳DS جدید در راه هستند.

از دیگر عنوان های جدیدی که برای کنسول سه بعدی ۳DS در راه هستند می توان به بازی عای ورزشی فوتبال و تنیس اشاره کرد که برای اولین بار راه خود را به این کنسول سه بعدی باز می کنند و این بازی ها به همراهی پشتیبان های پیوشته و نسخه های مکمل در تاریخ ۱۲ ژانویه در ژاپن عرضه می شود. نامکو نیز اعلام کرد که یک عنوان نقش آفرینی جدید را برای کنسول ۳DS در حال ساختن است و ۶ دسامبر آن را منتشر می سازد.

خوش به حال آنهایی که ۳ds دارند زیرا با عنوان های خوبی و متنوعی که قرار است برای این کنسول بیایند دیگر نیازی به نگرانی نیست. از جمله عنوان های جدید دیگری که برای این کنسول در راه هستند می توان به بازی Kadokawa اشاره کرد که یک بازی ریتمیک توسط ناشر بازی فوق العاده ی Lollipop Chainsaw است.

تمامی این بازی ها با قابلیت های نینتندو ۳DS سازگار هستند و اینکه برای بازی کردن آنها هیچ چیز نمی توان جایگزین N3DS Xl باشد.


برای دیدن اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع به ادامه مطلب بروید

 

 

مهتاج بازدید : 3 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت سونی به تازگی کنترلر جدیدی را معرفی کرد که جزو خانواده ی کنترلر های PS Moves به حساب می آید و برای آن دسته افرادی طراحی شده است که به بازی های ماشین سواری مسابقه ای علاقه ی خاصی نشان می دهند.

این کنترلر می تواند برای بازی های موتور سواری و بازی های شبیه سازی شده ی هواپیمایی نیز استفاده شود. این کنترلر که PlayStation Move Racing Wheel نام دارد دقتش دو برابر کنترلر های عادی در کنسول پلی استیشن ۳ است و با قیمت معادل ۴۰ دلار به فروش می رسد. این کنترلر قابلیت این را دارد که تغییر پیدا کند و برای بازی های ماشین سواری، هواپیمایی و موتور سواری به مراتب استفاده  و توسط بازیکنان دست کاری هایی رو آن اعمال شود.

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

مایکروسافت به تازگی از ایکس باکسی رو نمایی میکند که دارای ۳۲۰ گیگ هارد داخلی و ظاهر ی متفات است. این ایکس باکس تفاوتی با  Xbox360 های اسلیم و آرکید به جز از نظر حافظه ی داخلی و ظاهر ندارد.  مایکروسافت حسابی خود را برای انتشار بزرگترین عنوان انحصاری اش آماده کرده و برای این  سری اول شخص بسیار موفق،‌خواب هایی دیده است !

بسته ی مخصوص بازی Halo 4، با طرحی خاص و منحصر به فرد برای علاقه مندان به بازی Halo  طراحی شده است و به همراهی یک نسخه ی کامل از نسخه ی ۴ بازی Halo در نوامبر ۶ عرضه می شود.

مهتاج بازدید : 4 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت سونی به تازگی نسخه ای جدید از کنسول بازی محبوب خود یعنی PlayStation 3 را معرفی کرد. این کنسول دارای طراحی مشابه با نسخه ای است که در سه سال گذشته شاهد آن بودیم ولی با این تفاوت که ۲۰ درصد کوچک تر شده و وزن آن نیز ۲۵ درصد کاهش یافته است. به جزء موارد ذکر شده این کنسول تفاوت دیگری با نسخه قبلی ندارد و در مدل های ۲۵۰ گیگابایت و ۵۰۰ گیگابایت با قیمت ۲۶۹٫۹۹ دلار و ۲۹۹٫۹۹ دلار عرضه میشود.

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت مایکروسافت قرار است طرح جدیدی از کنسول های اسلیم را تولید کند که روی آن لوگوی مخصوص شبکه ی جهانی Xbox360 درج شده است. این کنسول با طرحی زیبا، برای افرادی در نظر گرفته شده است که مدت زمان زیادی از وقت خود را در شبکه ی لایو Xbox سپری کرده اند. از امکانات این  Xbox360 با طرح Xboxlive می توان به حافظه ی  ۲۵۰ گیگابایت به همراه یک عدد هد ست بدون سیم اشاره کرد.

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

همواره یکی از سرگرمی های رایج در استفاده با تبلت ها بازی های آن بوده است، به این منظور لوازم جانبی زیادی برای اجرای بهتر بازی ها طراحی و تولید شد، حتی بعضی از تبلت های مرسوم به تبلتهای بازی خود دارای دکمه و آنالوگ هستند. اما دلیلی که این تبلتها و یا لوازم جانبی هرگز به موفقیت آنچنانی دست پیدا نمی کنن وجود بازی های غیر حرفه ای و یا نا هماهنگ با دکمه های سخت افزاری می باشد که هرگز یک بازی خور حرفه ای را مجاب به پرداخت هزینه نمی کند. اما با ورود ویندوز ۸ و طراحی جدید پردازنده های اینتل آینده اینگونه تبلت ها رو به تحول است. بازی خورها علاقه دارند که بازی های حرفه ای نسخه  PC را بتوانند همه جا به همراه خود داشته باشند که این امر با پروژه مرسوم به Fiona رنگ واقعیت را به خود خواهد گرفت.

Razer Fiona یک تبلت هیبریدی ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ می باشد که از پردازنده Intel Core i7 بهره می برد. دارای کنترلر مخصوص خود است که به بدنه اصلی تبلت چسبیده است، از صدای دالبی و امکانات ارتباطی بلوتوث و وای فای استفاده می کند. همچنین دارای شتاب سنج، زیروسکوپ سه جهته و مغناطیس سنج است.

 ترکیب دکمه های سخت افزاری و صفحه لمسی در این تبلت لذت از بسیاری از بازی ها را دو چندان می کند اما به دلیل فقدان کارت گرافیک به نظر نمی آید که بتوان بازی های سنگین را در آن به راحتی اجرا کرد. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه نهایی این محصول به دست نرسیده است اما با توجه به وزن نسبتا زیادی که این تبلت دارد امیدواریم که بتواند شارژدهی بالایی داشته باشد که بتواند بازی خورها را مجاب به دست کشیدن از موس و کیبرد و نیز پرداخت ۱۲۹۹ تا ۱۴۹۹ دلاری کند.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

مدتهاست که بازی های موبایلی به یک عرصه تجاری تبدیل شده اند، در این میان اکوسیستم یکپارچه ios و اکوسیستم منبع باز اندروید بیشترین بازی ها را در اختیار دارند. پیش از این شنیده بودیم که کنسول خانگی و ارزان قیمت Ouya از این بازار استفاده کرده و توانسته بازی های اندرویدی را به خانه هایمان بیاورد تا بتوانیم از بازیهای بهینه شده برای این کنسول کوچک در صفحه نمایش بزرگ تلوزیون لذت ببریم اما گویا رقیب جدیدی برای این پروژه پا به عرصه گذاشته است.

کنسول Ouya

این پروژه جدید که GameStick نام دارد در واقع ترکیبی از یه Mini pc اندروییدی و کنترلر بازی است و نحوه عملکرد آن هم به این نحو است که محصول از طریق درگاه HDMI به تلوزیون متصل شده و ارتباط خود را از طریق بلوتوث با کنترلر برقرار می کند. درست است که پردازنده دوهسته ای این محصول قدرت پردازشی تگرا ۳ موجود در کنسول Ouya را ندارد ولی طراحی این محصول به گونه ای است که راحت می توان قسمت رابط را درون کنترلر جا ساز کرده و آن را به آسانی حمل کرد در حالی که کنسول Ouya این مزیت را ندارد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع به ادامه مطلب بروید

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

در هفته ای که گذشت Samsung Galaxy S4 در نیویورک منتشر شد و قابلیت های منحصر به فرد این تلفن همراه بسیاری از طرفداران این سری را شگفت زده کرد، یکی از امکانات خوب Samsung Galaxy S4 که مختص بازی خور هاست کیبور بسیار جالبی است که می تواند به این تلفن  همراه ضمیمه شود.

اول از همه باید بگویم که Samsung Galaxy S4 دارای سخت افزار قوی برای اجرای بازی های HD است و علاوه بر یک تلفن همراه خوب می تواند نقش یک کنسول خوب را نیز بازی کند.

حافظه ی ۲ گیگابایتی و پردازنده ای ۴ هسته ای به اضافه ی پردازنده ی گرافیکی قدرتمندی از شرکت Nvidia که ترکیب همه ی آنها با هم می توانند افسانه ی ایکس باکس موبایل را رقم بزنند.

کیبورد مخصوص بازی برای Samsung Galaxy S4 به پد کنسول Xbox360 بسیار نزدیک است و سخت افزار این موبایل تداعی گر یک کنسول Xbox همراه است که هنوز تولید نشده.

SamsingGalaxyS4pad1-610x343

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

به نظر شما ترکیب ویندوز ۸ به همراه گرافیگ Nvidia و دسته کنترل های بازی به چه چیزی تبدیل میشود؟ پس به تبلت Razer Edge فکر کنید که علاوه بر داشتن موارد ذکر شده به آسانی میتواند با نمایشگر های خانگی ارتباط برقرار کند. این محصول دارای صفحه نمایش ۱۰ اینچی است که از سیستم عامل ویندوز ۸ بهره میگرد. هم چنین در دو مدل مختلف همراه با پردازشگر های Core i5 یا i7 عرضه میشود. اما چیزی که این تبلت را برای بازی آماده میکند گرافیک Nvidia GeForce به کار رفته در آن است. برخی از لوازم جانبی نیز مثل گیم پد ، خروجی HDMI و USB نیز برای راحتی کار کاربران در نظر گرفته شده است.

اما همه چیز به همین آسانی ها هم نیست. زیرا وقتی به قیمت این دستگاه و لوازم جانبی آن پی میبریم ممکن است نظر خود را به محصولات دیگر شرکتها جلب کنیم. فقط کافی است بدانید که گیم پد Razer Edge دارای قیمت ۲۴۹ دلاری است و با این پول میتوان یک Xbox از شرکت مایکروسافت و یا Vita از شرکت سونی خریداری کرد. البته قیمت خود تبلت نیز سر به فلک کشیده است و با توجه به نسخه های مختلف از ۹۹۹ دلار تا ۱٫۴۴۹ قیمت گذاری شده است.

1

یکی از ویژگی های مهم تبلت Edge کاربردی بودن آن است و میتوان از آن در زمینه های گوناگون بهره گرفت. به طور مثل کافی است یک موس و صفحه کلید به این تبلت متصل شود تا نقش یک رایانه کوچک را ایفا نماید یا این که با اتصال به تلویزیون به یک کنسول بازی تبدیل خواهد شد. پس در اینجاست که میفهمید پرداخت چنین هزینه بالایی ممکن است ارزش واقعی ای را به دنبال داشته باشد. ولی با تمام این احوالات باز هم باید اشاره کرد که این محصول بیشتر برای بازی کردن طراحی شده است تا استفاده هایی برای کاربران خانگی و غیره.

 

برای دیدن اطلاعات بیشتر درمورد این محصول به ادامه مطلب بروید

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

این بار شرکت مایکروسافت به صورت جدی حرف هایی را از کنسول های نسل بعدی Xbox زد و اینگونه که مشخص شده، این شرکت قصد دارد در تاریخ ۲۱ ماه May از نسل بعدی کنسول های خانگی پرده برداری کند.

حرف هایی وجود دارد که نام کنسول بعدی Durango است و انعطاف بسیاری بیشتری توسط حس گر حرکتی کینکت، تلویزیون های هوشمند نسل جدید و هم چنین فناوری رایانش ابری دارد.

علاقه مندان می توانند در این تاریخ به سایت Xbox.com رفته و کنفرانس مربوط به کنسول نسل بعدی مایکروسافت را به صورت زنده مشاهده کنند.

xbox 360 slim green ring_1

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

Capture

اگر اخبار مربوطه ایکس باکس و معارفه آن را دنبال کرده باشید حتما می دانید که در هفته های پیش از ایکس باکس جدید و قابلیت هایش پرده برداری شد.این محصول توانست گیمرها را سر ذوق بیاورد و با امکاناتش توجه ها را به سوی خود جلب نماید. اما کار به اینجا ختم نشد ! موجی از سردرگمی کاربران این کنسول پرطرفدار را در بر گرفت.اکثر کاربرانی که در مراسم رونمایی از این کنسول جدید حاضر بودند ، پرسشی واحد در ذهنشان داشتند ! آن ها نگران این بودند که آیا بازی هایی که بر روی نسل قبل ایکس باکس ( ایکس باکس ۳۶۰ ) ، اجرا می شد ، روی این نسل جدید نیز قابل اجراست یا خیر ؟ آیا برای استفاده از این کنسول جدید نیاز به اتصال مداوم به اینترنت الزامی است ؟ مایکروسافت طی مراسم معارفه ایکس باکس جدید تقریبا تمام سوالاتی که کاربران در سر خود داشتند را پاسخ داد.البته باید بگویم که پاسخ ها ؛ پاسخ هایی دلچسب و مورد انتظار نبودند !

البته این را هم اضافه کنم که مایکروسافت قصد جلوگیری جدی از وجود بازی های کرک شده برای این کنسول را هم در دستور کار داشت.اما عرض کردم که پاسخ ها ؛ پاسخ های دلچسب و مورد انتظار نبودند.اما چرا ؟ بهتر است به محدودیت ها و سخت گیری های اعمال شده از سوی مایکروسافت نگاهی داشته باشیم تا صحت حرفم روشن تر شود :

ایکس باکس وان بد جوری نیاز به اتصال به اینترنت دارد ! طوری که شما باید الزاما ، حداقل در هر بیست و چهار ساعت از یک شبانه روز ، آن را به اینترنت متصل کنید ! اما اگر ایکس باکس خود را به اینترنت متصل نکنید چه می شود ؟ پاخ ساده است ! حتی با وجود این که زحمت کشیده اید و یک بازی کاملا اورجینال و اصل را هم که تهیه کرده باشید ، خبری از اجرای بازی شما در ایکس باکستان نیست !

قانون های جدیدی نیز از سوی مایکروسافت وضع شده اند که دایره این محدودیت ها را تنگ تر می کند.همان طور که اشاره داشتم بازی های کرک شده مد نظر مایکروسافت نیست.باید بازی های اورجینال و اصلی را خریداری نمایید.

نکته قابل تامل تر این است که اگر با هجوم کاربران ایکس باکس وان پهنای باند سرور های مایکروسافت دچار مشکل شوند و یا کلا به دلیل های مختلف دیگری ؛ سرور های مایکروسافت مسدود گردند تکلیف چیست ؟

از محدودیت های دیگری که از سوی مایکروسافت وضع شده است ؛ باید به قرض دادن بازی ها به دوستانمان اشاره کنم.دیگر به دوستانتان هم نمی توانید بازی قرض دهید !

به طور کل شاید بتوان گفت که در ابتدا همه گیمر ها مشتاق این کنسول بودند و برای عرضه آن به بازار روز شماری می کردند اما پس از مطلع شدن از محدودیت های اعمال شده مایکروسافت بر این مدل ایکس باکس شاید از رضایتشان کاسته شود و نارضایتی آن ها افزایش یابد. حال این سوال برایمان باقی می ماند که آیا تا روز عرضه ایکس باکس وان ؛ مایکروسافت تغییری در این محدودیت ها می دهد ؟ یا بسیار قرص و محکم سیاست های خود را پیش می گیرد ؟

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

51PbWeZPdPL._SL1000_

جزئیات و بررسی ایکس باکس one :
ماکروسافت از محصول جدید خود پرده برداری کرده است و اسم آن را Xbox One قرار داده است.
این اولین کنسول بازی این شرکت پس از هفت سال است که به بازار عرضه شده است. بله ، ما انتظارات زیادی از این کنسول بازی داریم به خصوص پس از محصولات سونی این کنسول بازی راه پیشرفت را در پیش گرفته است.
ایکس باکس۳۶۰ در پاییز ۲۰۰۵ به بازار جهانی عرضه شد و شما فکر می‌کنید از زمان عرضه آن تاکنون یک میلیون سال گذشته است در حالی که این‌گونه نیست و تنها هفت سال و نیم از انتشار آن گذشته است.
این زمان برای یک کنسول بازی خیلی زیاد است که این از دید کارشناسان است.

 

برای دیدن مطالب دیگر به ادامه مطلب بروید

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

در ماه فوریه شرکت سونی به طور رسمی نسخه چهارم کنسول PlayStation را معرفی کرد. البته در آن زمان فقط به برخی از مشخصات اشاره شد و بسیاری جزییات از جمله تصاویر کامل کنسول ناگفته باقی ماند. اما حال هم زمان با برگزاری همایش E3 سونی اقدام به رونمایی کامل از محصول خود کرده و بسیاری از اطلاعات مربوط به آن فاش نموده است.

gsmarena_001

طراحی دستگاه نسبت به نسل قبلی کمی تغییر پیدا کرده است و به جای استفاده از لبه های خمیده ، شاهد استفاده از سطح های یکپارچه و وجه های مسطح می باشیم. از بین رفتن خمیدگی ها باعث شده است که طراحی آن به نسخه دوم این خانواده شباهت پیدا کند.

gsmarena_002

در قسمت جلویی دستگاه دو ورودی USB 3.0 تعبیه شده است. هم چنین پورت های دیگر نیز همانند Ethernet و HDMI بر روی آن قرار دارد. قیمت آن در خاک آمریکا ۳۹۹ دلار و در اروپا نیز ۳۹۹ یورو می باشد. به طور پیش فرض یک کنترل در جعبه قرار داده شده است و اگر قصد خرید کنترل دومی را نیز داشته باشید باید مبلغ ۵۹ دلار را پرداخت کنید. PS Camera نیز یکی دیگر از وسایل جانبی قابل خرید آن میباشد.

مهتاج بازدید : 7 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

در حالی که شرکت هایی همانند سونی و مایکروسافت با قیمت های بسیار بالا کنسول های بازی خود را معرفی می کنند ، شرکت هایی هم وجود دارند که محصولاتی ساده با قیمت بسیار پایین را برای کاربران به ارمغان می آورند. یکی از همین کنسول ها Ouya است که توانست موفقیت بسیاری را کسب نماید. اما PlayJam که یک شرکت فعال در زمینه بازی سازی در کشور انگلستان می باشد کنسولی اندرویدی با قیمت ۷۹ دلار عرضه کرده است که بیست دلار با Ouya اختلاف قیمت دارد. نام این کنسول GameStick می باشد و دارای اندازه بسیار کوچک اما امکاناتی متنوع می باشد.

1

در داخل بسته بندی کنسول یک عدد کنترل و آداپتور برای تامین برق دستگاه وجود دارد. در قلب کنسول پردازشگر اصلی و پردازنده گرافیکی دو هسته ای قرار دارد که هر کدام به ترتیب از چیپ های Amlogic 8726-MX و  Mali 400 بهره می گیرند. پردازشگر اصلی در اصل از دو هسته Cortex A9 تشکیل شده که بر روی فرکانس ۱٫۵ تنظیم شده اند. از دیگر ویژگی های این کنسول ۱ گیگابایت حافظه رم ، نسخه ۴٫۰ بلوتوث ، پشتیبانی از وای فای سری ۸۰۲٫۱۱b/g/n و ۸ گیگابایت حافظه داخلی می باشد که از طریق کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقاء است. سیستم عامل آن نیز نسخه لوبیا ژله ای می باشد.

 

برای دیدن مطالب دیگر به ادمه مطلب بروید

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

microsoft xbox one

بعد از اینکه مایکروسافت سیاست های قبلی خود در قبال Xbox One را به خاطر خشم گیمرها و اهالی صنعت بازی تغییر داد حال دوباره خبر رسیده است این تغییرات هنوز هم ادامه دارد. اینبار مایکروسافت که در ابتدا به بازیسازهای مستقل اجازه نمیداد خودشان بازیهایشان را در این کنسول منتشر کنند، اعلام کرد همانند کنسول رقیب خود یعنی PS4 این امکان را برای آنها فراهم خواهد ساخت.

به خاطر این سیاست غلطی که مایکروسافت در پیش گرفته بود، هر سازنده مستقل برای اینکه بازی خود را به دست گیمرها برساند نیازمند این بود که به دنبال یک ناشر بزرگ بگردد و این کار را برای آنها سخت میکرد، به همین دلیل اکثر آنها به سونی پناه برده بودند که حال باید دید بعد از این تغییر ۱۸۰ درجه‌ای مایکروسافت، سازنده های مستقل بازیهایشان را برای Xbox One هم منتشر خواهند کرد یا نه.

با استفاده از این امکان، سازنده‌های مستقل میتوانند خودشان روی بازی در دست ساخت خود قیمت بگذارند، تاریخ انتشار آن را مشخص کنند و بعد منتظر تاییدیه آن بمانند که گفته میشود مشابه iTunes مدت زمان ۱۴ روز طول خواهد کشید.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

Nvidia_Sheild-9283_610x435

شرکت انویدیا اعلام کرد که سیستم عاملی که کنسول جدیدش یعنی شیلد از آن استفاده می کند، اکنون اوپن سورس است.

کنسول بازی پرتابل انویدیا از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. این کنسول حتی می تواند بازهایی که از طریق کامپیوترهای دارای کارت گرافیک انویدیا اجرا می شوند را به صورت استریم اجرا کند.

انویدیا در وبلاگ خود می نویسد: اگر شما فکر می کنید که شیلد فاقد چیزی است، ما از شما دعوت می کنیم تا قابلیت های جدیدی را به آن بیفزایید. اگر شما برنامه نویس نیستید و تا به حال تجربه ساخت اپلیکیشن های اندرویدی را نداشته اید، همین حالا از دانلود این سیستم عامل صرف نظر کنید. به جای آن منتظر باشید و ببینید که جامعه توسعه دهندگان XDA چه کار می کنند.

این بدان معناست که کاربران می توانند بوت لودر این کنسول را آنلاک کرده و آن را روت کنند. هر چند باید بدانید که با روت کردن کنسول، گارانتی دستگاه شما باطل خواهد شد.

در نهایت باید ببینیم اوپن سورس شدن سیستم عامل کنسول جدید انویدیا چه دست آوردهایی برای گیمرها خواهد داشت.

 اطلاعات بیشتر به منظور دریافت سیستم عامل این کنسول را از اینجا دریافت کنید.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

آیا می دانید شخصی سازی کنسول بازی برای گیمرها چقدر اهمیت دارد؟ احتمالا اکثریت افراد به این پرسش پاسخی قاطعانه خواهند داد. از آن جایی که تمامی توجه یک گیمر معطوف به بازی کردنِ یک بازی است در نتیجه هر گیمری تمایل دارد کنترل خود را بر روی بازی حفظ نماید. برای این که احساس نماییم “ما” عامل کنترل کننده در یک بازی هستیم، سفارشی سازی ویژه شرکت ColorWare به شما کمک می کند همانند آن کنترلی که بر روی بازی اِعمال می کردید بر روی محیط بیرونی یک بازی (ظاهر کنسول) نیز اِعمال کنید. این فرایند به شما اجازه می دهد یک کنسول بازی را به کنترل کننده هایی واقعی (actual controllers) تبدیل نمایید.

توضیح: طبق آن چه که در سایت رسمی این شرکت آمده، شرکت ColorWare در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده و در ابتدا فعالیتش را با تغییر رنگ دادنِ محصولات الکترونیکی آغاز نموده است. در حال حاضر این شرکت بر روی ایجاد و تغییر محصولاتی فراتر از آن چه که مد نظر تولیدکنندگان ابتداییِ آن محصولات بوده، تمرکز نموده است.

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

کابین شبیه سازی که توسط Sim-works ارائه شده، به شما اجازه می دهد تا از تجربه ی رانندگی و پرواز در بازی هایی همچون  (GT) Grand Turismo لذت ببرید، بازی هایی که بیشترین سطحِ ممکن از شگفتی و واقع  گرایی را در اختیار شما قرار می دهند. این کابین با مجموعه کاملی شامل پدال های واقعی، فرمان و یک صندلی رانندگی لوکس تکمیل شده است.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

این نمونه بازسازی شده از Rainbow Six PlayStation 3 را با تمامیِ درخشش و مفهومش در Technabob یافتیم. این مدل بسیار چشم نواز است و همین نکته باعث شده که ما آن را به عنوان جزیی نهایی از مجموعه حالت های PS3 برگزینیم. هم چنین به مفهوم واقعی می توانید از این مدل لاس وگاسی برای تزئین اتاق نشیمنتان استفاده نمایید.

توضیح: زمینه فعالیت سایت Technabob: به نمایش گذاردن گجت ها، وسایل، بازی های ویدئویی و دیگر اسباب بازی های تکنولوژیکِ جدید و غیرمعمول از سراسر جهان.

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر از این موضوع که برای بازی به اتاق نشیمنتان محدود شده اید خسته هستید، لپ تاپ PS3 حالتی ایده آل است تا بتوانید یکی از اولین کسانی باشید که در حال حرکت از این کنسول بازی باکیفیت استفاده می نمایید. این لپ تاپ توسط Ben Heck و برای Engadget ساخته شد و اخیرا نیز در یک حراجی خیریه به فروش رسید. همان گونه که بیان شد، این وسیله ترکیبی از یک لپ تاپ و یک کنسول بازی پلی استیشن۳ می باشد که هدف نهایی از طراحیِ آن ایجاد یک دستگاه بازی متحرک می باشد. این لپ تاپ با وزن خارق العاده ۱۶ پوندی اش!، مونیتوری ۱۷ اینچ و نیز تمامی وسایلی که بدون آن ها امکان بازی وجود ندارد را مهیا می سازد.

توضیح۱: هر پوند معادل ۴۵۴ گرم می باشد، بعبارت دیگر ۱۶ پوند برابر است با ۷٫۲۶۴ کیلوگرم!

توضیح ۲: مشخصات کامل این لپ تاپ (به نقل از انگجت) به شرح ذیل می باشند:

  • Original backwards compatible 60GB model
  • 17-inch LCD HDTV screen: 720p
  • HDMI-DVI connection
  • Built-in keyboard, USB ports, stereo speakers, headphone jack
  • Size: 17 x 13.75 x 3-inches
  • Weight: 16 pounds!
مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


مایکروسافت به تازگی نسل بعدی کنسول بازی خود را در مراسم ایکس باکس ردموند رونمایی کرد. محصولی با نام Xbox One که قرار است با امکانات و ابزارهای بسیار عالی و انحصاری وارد بازار شود. اما مایکروسافت در مراسم معرفی از اعلام زمان دقیق ورود به بازار طفره رفته و تنها وعده سال جاری را داد.

ولی به گفته سایت Zavvai (یکی از خرده فروشی های مشهور انگلیسی) ایکس باکس وان از تاریخ ۹ آذر وارد بازار خواهد شد و قیمت آن هم حدود ۴۰۰ پوند یا ۶۰۴ دلار خواهد بود.

هر چند مشخص نیست این شایعات تا چه حد به واقعیت نزدیک باشند. اما در حال حاضر Zavvai تنها خرده فروشی است که با اطمینان زمان عرضه ایکس باکس وان را اعلام کرده و مشغول پیش فروش آن است! نظر شما در این خصوص چیست؟

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


Snapshot_2013-05-02_133504

اگر قصد خرید کنسول Wii U شرکت نینتندو را دارید میتوانید این کنسول را با ۲۰% تخفیف ویژه فقط و فقط از سایت آمازون خریداری کنید.

به تازگی سایت خرده فروش آمازون ۲۰% قیمت کنسول بازی wii u را کاهش داده است ، این در حالی است که این کنسول( مدل ۸ گیگ )  در بازارهای جهانی با قیمت ۲۹۹ دلار فروخته میشود اما علاقه مندان میتوانند این کنسول را با تخفیف ۲۰% و با قیمت ۲۷۹ دلار خریداری کنند.

دلیل اصلی کاهش قیمت این کنسول در سایت آمازون هنوز مشخص نیست اما میتوان پیش بینی کرد با عرضه شدن کنسول های مانند PS4 , Next XBOX دیگر کنسول شرکت نینتندو یعنی Wii U حرف خاصی برای گفتن نخواهد داشت و به احتمال زیاد سرعت فروش این کنسول کاهش می یابد.

در ادامه میتوایند تصویر این کنسول در سایت آمازون با تخفیف ویژه و به قیمت ۲۷۹ دلار را مشاهده کنید:

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


gamestopexpo2013_25556.nphd_

به تازگی GameStop رسمی اعلام کرده است که در نمایشگاه ویژه انها کنسول نسل بعدی سونی یعنی PS4 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه ویژه GameSpot Expo 2013 که در تارخ ۲۸ آگوست امسال در لاس وگاس برگزار خواهد شد ، علاوه بر وجود دمو های جدید از بازی های نسل بعدی و همچنین حضور پیدا کردن بیش از ۸۰ ناشر بازی  در این نمایشگاه شما میتوانید از کنسول PS4 نیز استفاده کنید و دموهای جدید از بازی های نسل بعدی را بر روی این کنسول امتحان کنید.

قابل ذکر است بلیط مخصوص برای ورود به این نمایشگاه ۹۰ دلار است که علاقه مندان میتوانند به مراجعه به دفتر این نمایشگاه بلیط مخصوص را رزرو کنند.

 

مهتاج بازدید : 5 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


همان طور که پیش از این گفته ایم، قرار است کنفرانس معرفی ایکس باکس جدید مایکروسافت ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شود . اما این شرکت هم همانند دیگر رقبایش در برابر چشمان تیزبین شایعه دوستان, نفوذ ناپذیر نیست. عکس جدیدی که به تازگی در شبکه های اجتماعی درز کرده، نشان می دهد Xbox 720 احتمالا با قابلیتی به نام Xbox Infinity عرضه خواهد شد.

آن گونه که از لوگوی ایکس باکس اینفینیتی و شعار «سرگرمی بینهایت، احتمالات بینهایت» آن بر می آید، مایکروسافت سعی می کند نسل بعدی ایکس باکس را تنها محدود به دنیای کنسول های بازی نکند و قرار است تمام سرزمین سرگرمی های خانگی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

جالب اینجا است که این تنها عکس لو رفته از داستان ایکس باکس نیست و Forbes هم می گوید منابع موثق این سایت، عکسی را برای اش فرستاده اند که داستان جدید نامگذاری این محصول مایکروسافت را روایت می کند:

Xbox-720-detail-leaks-suggest-Xbox-Infinity-as-new-name-580x369-001-500px-narenji-ir.jpg

فوربس می گوید این عکس به نوعی تایید کننده شایعاتی است که به موضوع نامگذاری ایکس باکس جدید می پردازند. گفته می شود ایکس باکس بعدی، به جای نام های احتمالی همچون Xbox 720، تنها و به سادگی Xbox نامیده خواهد شد. این می تواند پیروی از سیستم نامگذاری انتخابی اپل برای آخرین ایپدها باشد.

البته انجام این کار از سوی مایکروسافت چندان هم بعید نیست زیرا نام جدید، بهتر است کمی ساده انگارانه (مینیمالیست) و مطلوب باشد. اما ایکس باکس جدید خواه ایکس باکس اینفینیتی نام گیرد یا همان ایکس باکس خالی صدا زده شود، احتمالا بسیاری از مردم آن را به نامی همچون ایکس باکس ۷۲۰ ترجیح دهند.

 

از دیگر شایعاتی که دور سر این محصول جدید می چرخید، می توان به داستان دسته های بازی جدید ایکس باکس اشاره کرد. گفته می شود دسته های کنترل ایکس باکس جدید همانند دسته های پلی استیشن ۴، از یک بخش لمسی بهره می برند. این بخش لمسی احتمالا برای کار همزمان با کینکت مایکروسافت ضروری باشد. به این شکل که لازم باشد در بازی های کینکتی، بازیکن علاوه بر انجام حرکات در جلوی سنسور کینکت، برخی حرکات را هم روی صفحه لمسی دسته بازی انجام دهد. یا اینکه این بخش لمسی علاوه بر قابل کلیک بودن، امکان حرکات کنترلی در چهار جهت را هم داشته باشد.

خب، مایکروسافت با زرنگی هر چه تمام، بدون دامن زدن به بازار داغ شایعات، هیچ کدام تا تایید یا رد نکرده است و می خواهد تا ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) و مراسم معرفی ایکس باکس، همچنان طرفداران این کنسول بازی را در خوف و رجا نگه دارد. پیش بینی شما در خصوص کنسول بازی آینده مایکروسافت چیست؟

 

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


مایکروسافت سر انجام به انتظارها پایان داد و دعوتنامه ها برای معرفی ایکس باکس جدید را ارسال کرد. زمان، شامگاه 31 اردیبهشت (صبح 21 می) و مکان مقر اصلی مایکروسافت در ردموند، واشینگتن است.

تیم ایکس باکس و دان متریک میزبانی این مراسم را با عنوان رونمایی از یک نسل جدید بر عهده خواهند داشت و شنیده ها حاکی از آن است که این مراسم در جمعی کوچک و با تمرکز بر ارائه جزئیات اولیه ایکس باکس جدید که نام موقت آن Durango است، و نیز معرفی نسل جدیدی از بازی ها، امکانات تلویزیونی و سرگرمی های برگزار خواهد شد.

قرار است پخش زنده این مراسم از سایت Xbox در دسترس قرار بگیرد ولی این احتمال وجود دارد که معرفی کامل محصول با تمام جزئیات به کنفرانس E3 در اوایل ژوئن (خرداد ماه) موکول شود.

 

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


ایکس باکس همچنان کنسول بازی محبوب بازار است و مایکروسافت گزارش جدیدی منتشر کرده که در آن گفته می شود از سال ۲۰۰۵ تا حالا ۷۷.۲ میلیون ایکس باکس ۳۶۰ به فروش رفته است.

جالب است بدانید که ۱.۳ میلیون ایکس باکس فقط طی سه ماه گذشته به فروش رفته که البته کاهشی ۹ درصدی نسبت به سال قبل نشان میدهد. اما همچنان عدد خوبی به حساب می آید. سرویس لایو ایکس باکس نیز هم اکنون دارای ۴۳ میلیون کاربر است.

بخش سرگرمی مایکروسافت که مسوولیت ایکس باکس و اسکایپ را به عهده دارد، شاهد افزایش گردش مالی ۵۶ درصدی بوده و حالا این قسمت ۲.۵۳ میلیارد دلار گردش مالی را تجربه می کند.

گفته می شود نسل بعدی کنسول بازی مایکروسافت ۳۱ اردیبهشت معرفی خواهد شد و شایعات مختلفی در مورد آن وجود دارد که هنوز نمی دانیم چقدر واقعیت خواهند داشت.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


New-Microsoft-Logo

رییس Gamestop گفت: من بسیار خوشحال هستم که می شنوم که آن ها برای معرفی این کنسول آماده می شوند و دنیا قرا است در مقابل این کنسول برخیزد !

رییس Gamestop در ادامه گفت: ما تا این زمان مدت های بسیاری را با مایکروسافت بودیم و با مسئولیت ها و تلاش های آن ها در مسیر کنسول جدیدشان آشنا هستیم اما کنسول آن ها بسیار داغ و برای همه سیستمی قانع کننده خواهد بود.

آن ها برای کنسول خود کارهای بسیار خوبی انجام داده اند و هیچ تردیدی در موفقیت آن ها نیست.

منتظر باشید چون قرار است در زمان رونمایی این کنسول به تفاوت هایی در میان PS4 و XBOX 720 دست یابید اما PS4 هم به اندازه ی خود خواهد درخشید.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


چند هفته پیش در نارنجی آموختیم که چطور دسته بازی پلی استیشن ۳ را به آیفون و آی پد متصل کنیم . برای این کار لازم بود که مراحل متعددی طی شود تا امکان استفاده از دسته کنسول را داشته باشید. حالا سونی می گوید که مدل های جدید خانواده اکسپریا به صورت پیشفرض با دسته بازی پلی استیشن 3 کار خواهند کرد.

با این حساب تلفن شما شبیه به یک کنسول بازی عمل کرده و با داشتن چنین دسته ای که از طریق بلوتوث به تلفن متصل می شود، می توانید از بازی های موبایل لذت بیشتری ببرید.

در دموی ارایه شده می بینیم که یک کاربر با دسته پلی استیشن ۳ مشغول بازی روی اکسپریا SP است. تلفنی که در میان رده های سونی قرار دارد. بنابراین می توانید روی وجود این امکان روی اکثر تلفن های خانواده اکسپریا حساب باز کنید و لازم نیست حتما تلفنی پرچمدار مانند اکسپریا Z داشته باشید.


شما یکی از این دسته ها برای بازی روی تلفن تان می خرید؟

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


nvidia-2

Nvidia در گفتگو با سایت GameSpot می گوید که آن ها حاضر نشدند تا با سونی همکاری کنند چون هزینه ای که پرداخت می کردند کافی نبود ولی البته این را می دانستند که هزینه کردن در تجارت کنسول یک فرصت مناسب است.

Tony Tamasi مدیر ارشد محتوا و تکنولوژی Nvidia :” زمانی که سونی به سراغ ما آمد، من مطمئن هستم مذاکراتی صورت گرفته است اما ما به این نتیجه رسیدیم که حاضر نیستیم با شرکتی تجارت کنیم که به اندازه مردم عادی می خواهد پول بدهد. البته ما به واسطه X360 و PS3، معاملات وهزینه های تولید موجود در کنسول را می دانیم.”

اوایل ماه بود که سونی اعلام کرد که کنسول PS4 از چیپ های رقیب آن ها یعنی AMD استفاده می کند. همچنین شایعات قوی وجود دارد که نشان می دهد Xbox بعدی نیز از چیپ های AMD استفاده خواهد کرد اما به نظر می رسد هیچ گونه مشکلی برای Nvidia به وجود نخواهد آمد.

” ما با دسته ای از مسائل روبرو بودیم اما به تجارت کنسول ها هم نگاه کردیم و این را می دانستیم که فرصتی مناسب برای هزینه کردن است اما اگر ما این کار را برای کنسول می کردیم، باید کدام قسمت از بخش تجارتمان را کنار می گذاشتیم تا این کار را انجام دهیم ؟

در پایان باید بگویم، ما تعداد زیادی مهندس و قابلیت های بسیاری داریم و اگر بخواهیم آن ها را کنار بگذاریم و به سراغ ساخت تراشه برای سونی یا مایکروسافت برویم  دیگر نمی توانستیم چیپ های با تکنولوژی مشابه را برای دیگر بخش های تجارتمان به کار ببریم. در این شرایط است که AMD به سراغ این تجارت رفت اما Nvidia نه.

من معتقد هستم شما به زودی دلیل خروج ما از این تجارت را مشاهده خواهید کرد. این یک چیز روشن است نه یک تکنولوژی که از آن سر در نیاورید!”

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


xbox720

شرکت مایکروسافت در حال آماده کردن خود برای عرضه کنسول جدید ایکس باکس ۷۲۰ می باشد . این محصول احتمالا در یک مراسم اختصاصی در ماه آپریل معرفی خواهد شد و در غیر اینصورت باید منتظر معرفی آن در ماه ژوئن و در نمایشگاه E3 باشیم .

اما منابع خبری در فاصله باقی مانده تا معرفی رسمی این کنسول جدید شرکت مایکروسافت ، مشخصاتی از آن را رو کرده اند . به عنوان مثال وبسایت Gaming Capacity عنوان کرده است که ایکس باکس ۷۲۰ در دو مدل ۳۲۰ و ۵۰۰ گیگابایتی عرضه خواهد شد . البته هارد دیسک ۱ ترابایتی نیز به صورت جداگانه در دسترس خواهد بود . همچنین پردازنده این کنسول نیز یکی از محصولات ۸ هسته ای شرکت AMD می باشد . اما شاید مهمترین نکته ای که علاقمندان به ایکس باکس ۷۰ باید بدانند این است که پشتیبانی از درایو بلوری ( BlueRay ) به عمل نخواهد آمد . این در حالیست که منبع مذکور در مورد کینکت ۲٫۰ هیچ چیزی نگفته است .

 

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


Wii-Mini-price

شرکت نیتیندو قبلا کنسول بازی Wii Mini را معرفی نموده بود و مشخصات آن را کاملا ر اینترنت منتشر کرده بود حال این کنسول در انگلستان در وب سایت Amazon.co.uk با قیمت £ ۱۰۳ در دسترس قرار گرفته است.

در ابتدا تصور می شد که wii mini با قیمت ۷۵ £ روانه بازار شود اما این طور نبود. فروشگاه ShopTo قیمت این کنسول را از £ ۸۴٫۸۵ به £ ۹۹٫۹۹ کاهش داده است. در کنسول Wii Mini برخی از مشخصاتی که در نسخه قبلی وجود داشت حذف شده این ویژگی ها عبارتند از Wi-Fi , آداپتور  USB و قابلیت ویدئو ۴۸۰P.

در فروشگاه های Amazon UK و  ShopTo به جزئیات و قیمت این کنسول خارق العاده اشاره شده است.

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


گذشت زمان نشان خواهد داد که مراسم معرفی پلی استیشن ۴ یک نقطه عطف برای تغییر سرنوشت شرکت سونی بوده یا اینکه تنها تبدیل به مراسمی برای بر باد دادن فرصت ها و بخت و اقبال این غول تکنولوژی شده است.

خوشبختانه امروزه اینترنت هیچ تاخیری در کارها ایجاد نمی کند و به سرعت حجم عظیمی از دیدگاه ها در خصوص اتفاقات و مراسمات مهم دنیای تکنولوژی را در برابر چشمان مان به رژه در می آورد.

هنوز بسیاری از تحلیلگران و همچنین طرفداران سونی در گیجی و سردرگمی مراسم نیویورک به سر می برند. مهم ترین چیزی که در مراسم معرفی پلی استیشن ۴ جایش خالی بود، خود کنسول بازی بود! اما برخی هم این داستان را با دسیسه ها و نقشه های شرکت در زمینه آخرین تکنولوژی ها و ابداعات در زمینه بازی ها و البته نبرد ناگفته با مایکروسافت مرتبط می دانند.

 

 

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


امروز مایکروسافت اعلام کرد که برای بیست و پنجمین ماه متوالی، کنسول بازی ایکس باکس 360 همچنان عنوان بهترین فروش را در میان ابزارهای کلاس خود حفظ کرده است. بر اساس آمار NPD Group ، ایکس باکس 360 در ماه ژانویه ۲۸۱ هزار دستگاه فروش داشته است.

مجموع درآمد مایکروسافت از اکوسیستم بزرگ ایکس باکس در این ماه (اعم از کنسول ها، ابزارهای جانبی و بازی ها) بالغ بر ۳۳۸ میلیون دلار بوده است. و البته این میزان باز هم یکی از بزرگترین فروش های ایکس باکس بوده و این کنسول همچنان یک شگفتی جدید برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.

این فروش و استقبال در حالی رقم می خورد که پایان این راه هم کم کم در دیدرس قرار گرفته است. به شکل گسترده ای انتظار می رود که مایکروسافت جانشین ایکس باکس را در سال جاری میلادی معرفی کند. برخی شایعات هم پیش بینی می کنند این محصول جدید بر پایه هسته ویندوز عرضه خواهد شد. و با با پلتفرم یکپارچه ای با ویندوز و ویندوز فون پا به عرصه وجود خواهد گذارد.

اکنون به نظر می رسد که برند ایکس باکس قدرتمند تر از همیشه به جلوه گری مشغول است. ابزاری که توسعه خود را به عنوان یک کنسول بازی شروع کرد و اکنون بیشتر به عنوان یک هاب سرگرمی های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر چه اکنون این کنسول بازی به دلیل تعداد کم بازی های موجود مورد سرزنش قرار می گیرد. اما اگر نسخه بعدی آن با هسته ویندوز عرضه شود، باید منتظر تعداد بی شماری بازی جدید باشیم که اکنون در اکوسیستم ویندوز جولان می دهند و به راحتی می توانند به دنیای ایکس باکس سرازیر شوند.

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

تا به حال در مورد پلی استیشن ۴ حدس و گمان‌های بسیاری شنیده ایم، اخباری که از منابع معتبر منتشر شده است. اما در اینجا می‌خواهیم به کنترل این کنسول بازی بپردازیم.

به توجه به منبع CVG، کم کم باید از با کنترل DualShock خداحافظی کنیم، با اینکه طرفداران بسیاری دارد. کنترل پلی استیشن ۴ مانند Wii U خواهد بود که همراه با صفحه نمایش لمسی LCD و حسگر‌های بیومتریک درک کننده حرکت است. یک منبع جداگانه می‌گوید که مهندسان پلی استیشن " در حال تقلید کردن از فلسفه رابط کاربری پی اس ویتا" هستند.

با این وجود داشتن کنترل DualShock همراه با پلی استیشن ۴ جالب خواهد بود اما چه کنیم که با پیشرفت کنسول بازی اجزای جانبی آن نیز باید تغییر کند. نظر شما در این مورد چیست؟


 

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


ouya-annual

حتما” متوجه شده اید که بیشرفت در بازی های موبایلی (اندروید و IOS) چقدر سریع بوده. شاید شما هم این موضوع را تجربه کرده اید که گوشی و یا تبلت هوشمندتان که در زمان خود بهترین امکانات را داشت بعد از گذشت یک سال، دیگر به عنوان بهترین دیوایس به حساب نمی آید. حتی ممکن است بعد از گذشت یک سال نتوانیم از بعضی بازی های جدید با بالاترین رزولوشن ممکن لذت ببریم.

این مشکل در کامپیوترهای رو میزی به راحتی با یک ارتقا ساده قابل حل است اما کنسول های سونی و مایکروسافت متاسفانه تا به اکنون قابلیت ارتقا نداشته اند. با توجه به اینکه صنعت موبایلی به شدت در حال توسعه است نمی توانیم برای کنسول اندروییدی Ouya انتظار آپدیت چند ساله همانند سونی و مایکروسافت داشت. خوشبختانه طبق گفته ی Julie Uhrman مدیر پروژه، کنسول اندروییدی “اویا” آپدیت سخت افزاری سالیانه خواهد داشت. این اولین بار است که یک کنسول خواهد توانست سالیانه به سخت افزار جدید به روز شود. البته این ابتکار تا حد زیادی مدیون قیمت ۹۹ دلاری این کنسول که همین امسال روانه بازار می شود است.

هنوز نحوه دقیق این ارتقا سخت افزاری مشخص نشده است. هنوز معلوم نیست که برای ارتقا نیاز است که به طور کامل یک دستگاه جدید خریداری شود یا اینکه تعویض پردازشگر آن کفایت می کند. اگر “اویا” بتواند ارتقاء را برای مشتریانش به صرفه کند حتما” فروش و محبوبیت زیادی پیش رویش خواهد دید.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


یکی از مدیران تیم اجرایی سونی زمان احتمالی معرفی کنسول بازی PlayStation 4 را اعلام کرد. هیروشی ساکاموتو، معاون ارشد مدیر امورعمومی بخش سرگرمی های خانگی سونی، در مصاحبه با Emol اعلام کرد نسل بعدی کنسول بازی این شرکت احتمالا در ماه می آینده (اردیبهشت ۹۲) معرفی خواهد شد.

پیش از این هم برخی منابع پیش بینی کرده بودند هر دو کنسول پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت در نمایشگاه سرگرمی های الکترونیک (E3) در ژوئن آینده (خرداد ۹۲) رونمایی خواهند شد. البته رونمایی زودهنگام، به پلی استیشن 4 اجازه می دهد که فضای خبری بیشتری را از آن خود کند و در رقابت با ایکس باکس 720 چند قدم جلوتر قرار گیرد.

ساکاماتو می گوید که «مراسم معرفی ممکن است در E3 یا کمی زودتر، در ماه می برگزار شود. ما انتظار داریم در آن زمان حامل خبرهای بزرگی باشیم، اما باید حداقل تا می صبر کنیم.»

 

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

چندی پیش در نمایشگاه CES ،شرکت نیکو از کنترلر زیبا و ارزان کنسول نسل جدید نینتندو یعنی WII U رو نمایی کرد.هم چنین مشخص است که  این کنترلر مقرون به صرفه تر از کنترلر اصلی WII U و نینتندو است.

این کنترلر در ایالات متحده در اواخر همین ماه با قیمت $34.99 (دلار) عرضه خواهد شد که نسبت به قیمت کنترلر اصلی نینتندو که $50 (دلار) است ؛کاهش چشمگیری داشته  است.عمر باتری این دسته 25 ساعت است.

هنوز تاریخ انتشار این کنترلر در اروپا مشخص نشده ؛اما در هر لحظه ای که اعلام شد ما نیز شما را مطلع خواهیم کرد.

شما چه فکر میکنید؟آیا با توجه به ارزان بودن این کنترلر،از کنترلر اصلی زیبا تر است؟

 

مهتاج بازدید : 4 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

ممکن است در حال حاضر تمام چشمان روی Wii U باشد، اما این لزوما به این معنا نیست که نینتندو آماده است تا Wii U را ترک کند. شایعه‌های جدیدی از گزارش جهانی نینتندو می‌رسد که ادعا می‌کند این شرکت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک طرح جدید از Wii اصلی است، که قرار است کمی‌کوچک باشد. بله، ما در حال صحبت کردن در مورد یک مینی Wii هستیم.

گزارش جهانی نینتندو ظاهرا این اطلاعات را از یک کارمند خرده فروشی بزرگ دریافت کرده است اما متاسفانه یک خرده فروشی منبع بزرگی برای نشت اطلاعات نیست. با توجه به انتشار اطلاعات داخلی این خرده فروش، "Wii Mini" قرار است در ۷ دسامبر سال ۲۰۱۲ راه اندازی شود. این کنسول بازی با نوار سنسور،nunchuk، و ریموت پلاس Wii از راه می‌رسد.

متاسفانه هنوز هیچ کلمه ای در مورد قیمت و یا اندازه این کنسول بازی گفته نشده است. اما این سخت است که کنسول بازی آینده نینتندو را از محصول کنونی این شرکت کوچکتر تصور کنیم، با توجه به اینکه این کنسول در حال حاضر به طور قابل توجهی از ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ کوچکتر است. کنسول  Wiisجدید با قیمت ۱۳۰ دلار راهی بازار شده است پس کنسول بازی جدید نمیتواند از این گرانتر باشد.

باید تا ۷ دسامبر ۲۰۱۲ صبر کنیم و ببینیم آیا نینتندو واقعاً برنامه ای برای مینی Wii دارد یا نه. شایعات به ما ثابت کرده اند که در اغلب اوقات درست از آب در می‌آیند پس ما باید خود را آماده دیدار با کنسول بازی جدیدی قبل از ایکس باکس ۷۲۰ و پلی استیشن ۴ کنیم. نظر شما در این باره چیست؟

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 183