loading...
معرفی کنسول های بازی روز دنیا
مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


nvidia-2

Nvidia در گفتگو با سایت GameSpot می گوید که آن ها حاضر نشدند تا با سونی همکاری کنند چون هزینه ای که پرداخت می کردند کافی نبود ولی البته این را می دانستند که هزینه کردن در تجارت کنسول یک فرصت مناسب است.

Tony Tamasi مدیر ارشد محتوا و تکنولوژی Nvidia :” زمانی که سونی به سراغ ما آمد، من مطمئن هستم مذاکراتی صورت گرفته است اما ما به این نتیجه رسیدیم که حاضر نیستیم با شرکتی تجارت کنیم که به اندازه مردم عادی می خواهد پول بدهد. البته ما به واسطه X360 و PS3، معاملات وهزینه های تولید موجود در کنسول را می دانیم.”

اوایل ماه بود که سونی اعلام کرد که کنسول PS4 از چیپ های رقیب آن ها یعنی AMD استفاده می کند. همچنین شایعات قوی وجود دارد که نشان می دهد Xbox بعدی نیز از چیپ های AMD استفاده خواهد کرد اما به نظر می رسد هیچ گونه مشکلی برای Nvidia به وجود نخواهد آمد.

” ما با دسته ای از مسائل روبرو بودیم اما به تجارت کنسول ها هم نگاه کردیم و این را می دانستیم که فرصتی مناسب برای هزینه کردن است اما اگر ما این کار را برای کنسول می کردیم، باید کدام قسمت از بخش تجارتمان را کنار می گذاشتیم تا این کار را انجام دهیم ؟

در پایان باید بگویم، ما تعداد زیادی مهندس و قابلیت های بسیاری داریم و اگر بخواهیم آن ها را کنار بگذاریم و به سراغ ساخت تراشه برای سونی یا مایکروسافت برویم  دیگر نمی توانستیم چیپ های با تکنولوژی مشابه را برای دیگر بخش های تجارتمان به کار ببریم. در این شرایط است که AMD به سراغ این تجارت رفت اما Nvidia نه.

من معتقد هستم شما به زودی دلیل خروج ما از این تجارت را مشاهده خواهید کرد. این یک چیز روشن است نه یک تکنولوژی که از آن سر در نیاورید!”

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


xbox720

شرکت مایکروسافت در حال آماده کردن خود برای عرضه کنسول جدید ایکس باکس ۷۲۰ می باشد . این محصول احتمالا در یک مراسم اختصاصی در ماه آپریل معرفی خواهد شد و در غیر اینصورت باید منتظر معرفی آن در ماه ژوئن و در نمایشگاه E3 باشیم .

اما منابع خبری در فاصله باقی مانده تا معرفی رسمی این کنسول جدید شرکت مایکروسافت ، مشخصاتی از آن را رو کرده اند . به عنوان مثال وبسایت Gaming Capacity عنوان کرده است که ایکس باکس ۷۲۰ در دو مدل ۳۲۰ و ۵۰۰ گیگابایتی عرضه خواهد شد . البته هارد دیسک ۱ ترابایتی نیز به صورت جداگانه در دسترس خواهد بود . همچنین پردازنده این کنسول نیز یکی از محصولات ۸ هسته ای شرکت AMD می باشد . اما شاید مهمترین نکته ای که علاقمندان به ایکس باکس ۷۰ باید بدانند این است که پشتیبانی از درایو بلوری ( BlueRay ) به عمل نخواهد آمد . این در حالیست که منبع مذکور در مورد کینکت ۲٫۰ هیچ چیزی نگفته است .

 

مهتاج بازدید : 3 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


Wii-Mini-price

شرکت نیتیندو قبلا کنسول بازی Wii Mini را معرفی نموده بود و مشخصات آن را کاملا ر اینترنت منتشر کرده بود حال این کنسول در انگلستان در وب سایت Amazon.co.uk با قیمت £ ۱۰۳ در دسترس قرار گرفته است.

در ابتدا تصور می شد که wii mini با قیمت ۷۵ £ روانه بازار شود اما این طور نبود. فروشگاه ShopTo قیمت این کنسول را از £ ۸۴٫۸۵ به £ ۹۹٫۹۹ کاهش داده است. در کنسول Wii Mini برخی از مشخصاتی که در نسخه قبلی وجود داشت حذف شده این ویژگی ها عبارتند از Wi-Fi , آداپتور  USB و قابلیت ویدئو ۴۸۰P.

در فروشگاه های Amazon UK و  ShopTo به جزئیات و قیمت این کنسول خارق العاده اشاره شده است.

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


گذشت زمان نشان خواهد داد که مراسم معرفی پلی استیشن ۴ یک نقطه عطف برای تغییر سرنوشت شرکت سونی بوده یا اینکه تنها تبدیل به مراسمی برای بر باد دادن فرصت ها و بخت و اقبال این غول تکنولوژی شده است.

خوشبختانه امروزه اینترنت هیچ تاخیری در کارها ایجاد نمی کند و به سرعت حجم عظیمی از دیدگاه ها در خصوص اتفاقات و مراسمات مهم دنیای تکنولوژی را در برابر چشمان مان به رژه در می آورد.

هنوز بسیاری از تحلیلگران و همچنین طرفداران سونی در گیجی و سردرگمی مراسم نیویورک به سر می برند. مهم ترین چیزی که در مراسم معرفی پلی استیشن ۴ جایش خالی بود، خود کنسول بازی بود! اما برخی هم این داستان را با دسیسه ها و نقشه های شرکت در زمینه آخرین تکنولوژی ها و ابداعات در زمینه بازی ها و البته نبرد ناگفته با مایکروسافت مرتبط می دانند.

 

 

مهتاج بازدید : 0 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


امروز مایکروسافت اعلام کرد که برای بیست و پنجمین ماه متوالی، کنسول بازی ایکس باکس 360 همچنان عنوان بهترین فروش را در میان ابزارهای کلاس خود حفظ کرده است. بر اساس آمار NPD Group ، ایکس باکس 360 در ماه ژانویه ۲۸۱ هزار دستگاه فروش داشته است.

مجموع درآمد مایکروسافت از اکوسیستم بزرگ ایکس باکس در این ماه (اعم از کنسول ها، ابزارهای جانبی و بازی ها) بالغ بر ۳۳۸ میلیون دلار بوده است. و البته این میزان باز هم یکی از بزرگترین فروش های ایکس باکس بوده و این کنسول همچنان یک شگفتی جدید برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.

این فروش و استقبال در حالی رقم می خورد که پایان این راه هم کم کم در دیدرس قرار گرفته است. به شکل گسترده ای انتظار می رود که مایکروسافت جانشین ایکس باکس را در سال جاری میلادی معرفی کند. برخی شایعات هم پیش بینی می کنند این محصول جدید بر پایه هسته ویندوز عرضه خواهد شد. و با با پلتفرم یکپارچه ای با ویندوز و ویندوز فون پا به عرصه وجود خواهد گذارد.

اکنون به نظر می رسد که برند ایکس باکس قدرتمند تر از همیشه به جلوه گری مشغول است. ابزاری که توسعه خود را به عنوان یک کنسول بازی شروع کرد و اکنون بیشتر به عنوان یک هاب سرگرمی های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر چه اکنون این کنسول بازی به دلیل تعداد کم بازی های موجود مورد سرزنش قرار می گیرد. اما اگر نسخه بعدی آن با هسته ویندوز عرضه شود، باید منتظر تعداد بی شماری بازی جدید باشیم که اکنون در اکوسیستم ویندوز جولان می دهند و به راحتی می توانند به دنیای ایکس باکس سرازیر شوند.

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

تا به حال در مورد پلی استیشن ۴ حدس و گمان‌های بسیاری شنیده ایم، اخباری که از منابع معتبر منتشر شده است. اما در اینجا می‌خواهیم به کنترل این کنسول بازی بپردازیم.

به توجه به منبع CVG، کم کم باید از با کنترل DualShock خداحافظی کنیم، با اینکه طرفداران بسیاری دارد. کنترل پلی استیشن ۴ مانند Wii U خواهد بود که همراه با صفحه نمایش لمسی LCD و حسگر‌های بیومتریک درک کننده حرکت است. یک منبع جداگانه می‌گوید که مهندسان پلی استیشن " در حال تقلید کردن از فلسفه رابط کاربری پی اس ویتا" هستند.

با این وجود داشتن کنترل DualShock همراه با پلی استیشن ۴ جالب خواهد بود اما چه کنیم که با پیشرفت کنسول بازی اجزای جانبی آن نیز باید تغییر کند. نظر شما در این مورد چیست؟


 

 

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


ouya-annual

حتما” متوجه شده اید که بیشرفت در بازی های موبایلی (اندروید و IOS) چقدر سریع بوده. شاید شما هم این موضوع را تجربه کرده اید که گوشی و یا تبلت هوشمندتان که در زمان خود بهترین امکانات را داشت بعد از گذشت یک سال، دیگر به عنوان بهترین دیوایس به حساب نمی آید. حتی ممکن است بعد از گذشت یک سال نتوانیم از بعضی بازی های جدید با بالاترین رزولوشن ممکن لذت ببریم.

این مشکل در کامپیوترهای رو میزی به راحتی با یک ارتقا ساده قابل حل است اما کنسول های سونی و مایکروسافت متاسفانه تا به اکنون قابلیت ارتقا نداشته اند. با توجه به اینکه صنعت موبایلی به شدت در حال توسعه است نمی توانیم برای کنسول اندروییدی Ouya انتظار آپدیت چند ساله همانند سونی و مایکروسافت داشت. خوشبختانه طبق گفته ی Julie Uhrman مدیر پروژه، کنسول اندروییدی “اویا” آپدیت سخت افزاری سالیانه خواهد داشت. این اولین بار است که یک کنسول خواهد توانست سالیانه به سخت افزار جدید به روز شود. البته این ابتکار تا حد زیادی مدیون قیمت ۹۹ دلاری این کنسول که همین امسال روانه بازار می شود است.

هنوز نحوه دقیق این ارتقا سخت افزاری مشخص نشده است. هنوز معلوم نیست که برای ارتقا نیاز است که به طور کامل یک دستگاه جدید خریداری شود یا اینکه تعویض پردازشگر آن کفایت می کند. اگر “اویا” بتواند ارتقاء را برای مشتریانش به صرفه کند حتما” فروش و محبوبیت زیادی پیش رویش خواهد دید.

مهتاج بازدید : 1 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)


یکی از مدیران تیم اجرایی سونی زمان احتمالی معرفی کنسول بازی PlayStation 4 را اعلام کرد. هیروشی ساکاموتو، معاون ارشد مدیر امورعمومی بخش سرگرمی های خانگی سونی، در مصاحبه با Emol اعلام کرد نسل بعدی کنسول بازی این شرکت احتمالا در ماه می آینده (اردیبهشت ۹۲) معرفی خواهد شد.

پیش از این هم برخی منابع پیش بینی کرده بودند هر دو کنسول پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت در نمایشگاه سرگرمی های الکترونیک (E3) در ژوئن آینده (خرداد ۹۲) رونمایی خواهند شد. البته رونمایی زودهنگام، به پلی استیشن 4 اجازه می دهد که فضای خبری بیشتری را از آن خود کند و در رقابت با ایکس باکس 720 چند قدم جلوتر قرار گیرد.

ساکاماتو می گوید که «مراسم معرفی ممکن است در E3 یا کمی زودتر، در ماه می برگزار شود. ما انتظار داریم در آن زمان حامل خبرهای بزرگی باشیم، اما باید حداقل تا می صبر کنیم.»

 

مهتاج بازدید : 2 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

چندی پیش در نمایشگاه CES ،شرکت نیکو از کنترلر زیبا و ارزان کنسول نسل جدید نینتندو یعنی WII U رو نمایی کرد.هم چنین مشخص است که  این کنترلر مقرون به صرفه تر از کنترلر اصلی WII U و نینتندو است.

این کنترلر در ایالات متحده در اواخر همین ماه با قیمت $34.99 (دلار) عرضه خواهد شد که نسبت به قیمت کنترلر اصلی نینتندو که $50 (دلار) است ؛کاهش چشمگیری داشته  است.عمر باتری این دسته 25 ساعت است.

هنوز تاریخ انتشار این کنترلر در اروپا مشخص نشده ؛اما در هر لحظه ای که اعلام شد ما نیز شما را مطلع خواهیم کرد.

شما چه فکر میکنید؟آیا با توجه به ارزان بودن این کنترلر،از کنترلر اصلی زیبا تر است؟

 

مهتاج بازدید : 5 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

ممکن است در حال حاضر تمام چشمان روی Wii U باشد، اما این لزوما به این معنا نیست که نینتندو آماده است تا Wii U را ترک کند. شایعه‌های جدیدی از گزارش جهانی نینتندو می‌رسد که ادعا می‌کند این شرکت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک طرح جدید از Wii اصلی است، که قرار است کمی‌کوچک باشد. بله، ما در حال صحبت کردن در مورد یک مینی Wii هستیم.

گزارش جهانی نینتندو ظاهرا این اطلاعات را از یک کارمند خرده فروشی بزرگ دریافت کرده است اما متاسفانه یک خرده فروشی منبع بزرگی برای نشت اطلاعات نیست. با توجه به انتشار اطلاعات داخلی این خرده فروش، "Wii Mini" قرار است در ۷ دسامبر سال ۲۰۱۲ راه اندازی شود. این کنسول بازی با نوار سنسور،nunchuk، و ریموت پلاس Wii از راه می‌رسد.

متاسفانه هنوز هیچ کلمه ای در مورد قیمت و یا اندازه این کنسول بازی گفته نشده است. اما این سخت است که کنسول بازی آینده نینتندو را از محصول کنونی این شرکت کوچکتر تصور کنیم، با توجه به اینکه این کنسول در حال حاضر به طور قابل توجهی از ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ کوچکتر است. کنسول  Wiisجدید با قیمت ۱۳۰ دلار راهی بازار شده است پس کنسول بازی جدید نمیتواند از این گرانتر باشد.

باید تا ۷ دسامبر ۲۰۱۲ صبر کنیم و ببینیم آیا نینتندو واقعاً برنامه ای برای مینی Wii دارد یا نه. شایعات به ما ثابت کرده اند که در اغلب اوقات درست از آب در می‌آیند پس ما باید خود را آماده دیدار با کنسول بازی جدیدی قبل از ایکس باکس ۷۲۰ و پلی استیشن ۴ کنیم. نظر شما در این باره چیست؟

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 39
  • بازدید کلی : 214